lördag 5 juni 2010

Some women choose to follow men, and some women choose to follow their dreams

KOPIERAT FRÅN: http://www.pernillaeriksson.devote.se/
Jag håller med till 100% :-)

"
Den bästa känslan är att vara kär, att vara tillsammans med den personen man gillar allra mest. Okej jag kanske inte är den som ska prata om förhållanden, men ibland måste jag, som nu. Flera av mina nära vänner är i förhållanden, dåliga som bra, så jag börjar bli självaste dr Phil som ger tips och råd om saker jag egentligen inte har en aning om. Jag älskar ordet kärlek och jag älskar när människor hittar varandra och blir tillsammans. Men till saken. Det finns två saker som gör mig både irriterad och ledsen med vänner som skaffar förhållanden.

1. När man haft en vän i flera år som man kommit så nära att man lovat att alltid göra allt för varandra. Man vet mer om sin vän än om sig själv och vänskapen är starkare än något annat på jorden TILLS tills vännen träffar en kille och plötsligt betyder man inte ett skit. Man blir lämnad, en kille hon träffat någon månad är så mycket mer värd än all den starka vänskap man en gång hade och lovat varandra. Jag förstår inte, jag förstår verkligen inte. Jag vet att man inte ska umgås med människor som inte ger energi utan bara tar. Ändå står jag kvar.

2. Egentligen är jag benägen att inte tycka synd om kvinnor som lever i dåliga förhållanden. Men ibland gör jag det ändå. Men de har själva valt det, duger inte partnern så gör slut, sluta älta och gör nått åt saken. Jag förstår att förhållanden inte alltid är en dans på rosor, men kärlek ska vara något fint och underbart. Sluta klaga och gör slut eller så var kvar men sluta älta och fundera, han är sån och kommer förmodligen aldrig förändras.

Ta åt er om ni vill. Och till alla mina fina vänner med eller utan förhållande jag älskar, saknar och är evigt tacksam att jag har er!
Tack hej!
"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar