torsdag 29 juli 2010

NIL SATIS NISI OPTIMUM



jag har fått hört att jag är väldigt kräsen.

och det har jag all rätt att vara, det vill jag vara. om man inte ställde några krav, om man inte ville något, om man inte strävade efter det bästa skulle man ju inte vara någonstans. man skulle nöja sig med det man har & vara helsvensk o bitter.

alla människor förtjänar det bästa, så då tycker jag man ska sträva efter det bästa. det "bästa" är dessutom unikt och olika för varje människa, så okej, jag vet inte vad som är bäst för en annan människa och jag vet inte vad den personen strävar efter i livet. jag vet inte ens vad jag vill själv, men en sak vet jag: bara det bästa är gott nog. vad det än är och kommer bli, det ändras varje andetag. vad det än är så vet jag att om man kämpar för det så kommer man förtjäna det och nå dit.





även du, jag och dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar