lördag 20 juni 2009

Midsommar, kanske en av de mest överskattade högtiderna. Högtid skulle jag inte heller kalla det, varför firar man egentligen midsommar? Jag uppsökte min kära vän Google.se och såg:
"Midsommar kan betyda den tidpunkt som infaller mitt på sommaren, men används vanligen för att beteckna firandet kring sommarsolståndet. Ursprunget till midsommar är förkristet, men kyrkan har valt att fira Johannes Döparens födelse vid samma tidpunkt. Idag firas midsommar i Sverige med dans kring midsommarstången och inte sällan med sill och färskpotatis på matbordet."

Jag skulle snarare säga: "Midsommar är en tidpunkt då alla är lediga och kan supa sig full på ett antal nubbar"

Min midsommar var fin, inte som jag tänkte mig, men det blir väl inget egentligen? Den inkluderade, kubb,fotboll,bastu,kortspel,öl och folk som vart stupfull. Där inkluderades inte jag, 4 kalla vart det hela. Idag har jag legat på soffan och väntat på att de som var som sagt stupfull, att vakna o joina the crew. Den sista kom fram vid 15 snåret.. (också han som väckte mig o anna mitt i natten)

Jaja.. nu är jag home o tänkte dra ut o springa litt.

peace!

1 kommentar: